2016. január 22., péntek

Hogyan neveljük gyermekünket

A testvéri szeretet és versengés

A testvéri szeretet, sőt még a testvéri versengés is pozitív hatással lehet a 

gyermekek korai fejlődésére és a társas kapcsolatok kialakítására való későbbi 

képességükre, a személyiségfejlődésükre.

 


A Cambridge-i Egyetem ötéves kutatóprogramjából származó eredményt a
szakemberek nemrég tették közzé.
A programban a kettő és hat év közötti gyermekek kognitív és szociális fejlődését
vizsgálták, a kutatást azt követően indították el, hogy más tanulmányok azt mutatták:
már négyéves korban megmutatkozhatnak azok a viselkedési zavarok, amelyek az
iskolában és később is gátolhatják a gyerekek fejlődését. A program valamennyi
eredményét  dr. Claire Hughes Social Understanding and Social Lives című, néhány
napja kiadott új  könyvében tették közzé.




A kutatás elsődleges célja az volt, hogy feltérképezze a gyermekek „szociális megértése”,
vagyis mások gondolatainak és érzéseinek átélése hátterében rejlő okokat és hatásokat, és magyarázatot adjon arra, miért maradnak le egyes gyermekek kortársaiktól.
A kutatásban 140 gyermeket vizsgáltak kétéves koruktól kezdve, akik alacsony jövedelmű családokból, illetve tizenéves szülőktől származtak. Az ötéves kutatás alatt különféle
vizsgálatokat végeztek, többek között megfigyelték a gyermekek interakcióját szüleikkel, testvéreikkel, barátaikkal és idegenekkel, kikérdezték a szülőket, a tanárokat és magukat a gyerekeket, különböző módszerekkel mérték a gyermekek nyelvi és tervezési 


A testvéri szeretet, sőt még a testvéri versengés is pozitív hatással lehet a gyermekek korai fejlődésére és a társas kapcsolatok kialakítására való későbbi képességükre, a személyiségfejlődésükre. A Cambridge-i Egyetem ötéves kutatóprogramjából származó 
eredményt a szakemberek nemrég tették közzé.

Jótékony hatású viszály.

A testvérek közti versengés pozitív hatással lehet a társas kapcsolatok kialakítására.


 

 

A programban a kettő és hat év közötti gyermekek kognitív és szociális fejlődését vizsgálták, a kutatást azt követően indították el, hogy más tanulmányok azt mutatták: már négyéves korban megmutatkozhatnak azok a viselkedési zavarok, amelyek az iskolában és később is gátolhatják a gyerekek fejlődését. A program valamennyi eredményét dr. Claire Hughes Social Understanding and Social Lives című, néhány napja kiadott új könyvében tették közzé.

 

 A kutatás elsődleges célja az volt, hogy feltérképezze a gyermekek „szociális megértése”,
vagyis mások gondolatainak és érzéseinek átélése hátterében rejlő okokat és hatásokat, és magyarázatot adjon arra, miért maradnak le egyes gyermekek kortársaiktól.
A kutatásban 140 gyermeket vizsgáltak kétéves koruktól kezdve, akik alacsony jövedelmű családokból, illetve tizenéves szülőktől származtak. Az ötéves kutatás alatt különféle
vizsgálatokat végeztek, többek között megfigyelték a gyermekek interakcióját szüleikkel, testvéreikkel, barátaikkal és idegenekkel, kikérdezték a szülőket, a tanárokat és magukat a gyerekeket,  különböző módszerekkel mérték a gyermekek nyelvi és tervezési készségeit,
valamint munkamemóriáját és gátlókontrollját.


Az egyik legszembetűnőbb eredmény a testvérekre vonatkozik, akik a kutatók szerint gyakran
pozitív hatást gyakorolnak a gyermekek korai fejlődésére, még olyan esetekben is, ahol a
kapcsolat nem éppen felhőtlen. Bár a szakemberek hangsúlyozzák, hogy a hosszan tartó testvéri versengés viselkedési zavarokat és későbbi kapcsolatteremtési problémákat okozhat, enyhébb formájában jótékony hatást gyakorolhat a gyermekkori fejlődésre.
„Az általános nézet az, hogy ha valakinek testvére van, rengeteget kell versenyeznie a szülői szeretetért és figyelemért – állítja dr. Hughes. „Kutatásunk azt mutatja, hogy a gyermekek
szociális megértését sok esetben felgyorsíthatja testvérükkel folytatott interakciójuk.
Ennek egyik legfontosabb oka az, hogy a testvér természetes szövetséges. A testvérek általában
egy hullámhosszon vannak, és hasonlóan vesznek részt a lelkiállapotok megismerésére irányuló színlelős játékokban.”
A kutatás másik legfontosabb eredménye azt mutatja, hogy azon gyermekek esetében figyelhető
meg a legnagyobb fejlődés, akik sokat beszélgettek a családban. A kutatók úgy vélik, ez is azt bizonyítja, hogy a beszélgetések jellegére és minőségére egyaránt nagy hangsúlyt kell fektetni
Forrás:  segítség,  gyerekeim  vannak