2015. október 19., hétfő

Hogyan neveljük gyermekünket

Hogyan   legyen  jó  tanuló  a  gyerekből?
Odafigyeléssel,  apró  trükkök  bevezetésével  tudunk  neki  segíteni,
hogy  könnyebben  menjen  a  tanulás  és  ne  kelljen  egész  este  is
még  tanulnia. A  gyereknek  is  fárasztó  és  másnap  nem  tud koncentrálni.
Én  sokszor  úgy  tanultam,  hogy az  iskolában  mindig  odafigyeltem  jól
az órákon  és  otthon   még egyszer  jól  átnéztem  mindent  és  tartottam
egy  sorrendet, hogy  mikor  mit  tanulok.  A  cikket  a  Femina  oldalán
találtam.



Játék

Ha ösztönzően hat a csemetédre, hagyd, hogy játsszon egy kicsit, mielőtt nekilátna a házi feladatnak. Ám nem mindegy, hogy mivel foglalatoskodik tanulás előtt. A számítógépes játék és a play station általában nagy koncentrációt igényel, és a gyerek szemét is fárasztja. Egy ilyen kikapcsolódás után nehezebben mehet a leckeírás.




A lényeg kiemelése jó módszer

Sokkal gördülékenyebben megy a tanulás, ha a gyerek megtanulja kiszűrni a lényeget. Vezesd rá, hogyan találhatja meg a szövegben a fő tartalmi szálakat, és hagyd, hogy az egészet a saját szavaival fogalmazza meg, ne pedig a könyvet mondja fel. Színes kihúzótollakkal is kiemelheti magának a fontosabb részeket, így jobban átlátja majd a lényeget, és vizuálisan úgyszintén rögzülni fog benne.